onsdag 25 december 2019

Juldagen


Så var Julafton över och vi har Juldagen idag.

Min Julafton blev så fin och mysig.
Så varmt välkomnande hos Robin och Sinicca med framdukad glögg och
tripplenöt som dom gjort själv.
Barnen så fina och sååå mycket julklappar.
Tog just inga bilder och dom jag tog blev misslyckade.
Strax efter oss kom Jenny med familj.
Ungarna busade och rusade runt och snart var det Kalle Ankas jul på tv.
Under tiden stökades det på i köket och sen var det mat.
Och såååå gott allting.
Jag var så mätt att jag knappt orkade andas.
Stackars Milton kräktes så han fick väl magsjuka,
men mådde bättre efteråt så han orkade vara med.
Gubben var så pass pigg att han orkade med fram till tomten hade varit och  klapparna utdelats.
Han åkte hem vid 17:30 snåret.
Jenny och familjen åkte runt 18-snåret till Jonas syster, som fick barn den 20:e.
Jag stannade kvar till det började vara dags att få Luna och Vega i säng.
Luna som inte hade sovit nåt på hela dagen, hade kämpat på så bra
men började vara trött vid 19:30, så 19:45 var jag hemma.
Robin skjutsade.

Jag fick den finaste julklappen.
En silverarmlänk, med hjärtaberlocker och alla barnbarnens namn i åldersordning !
Jag blev så rörd att jag nästan grät.


En underbar Jul hade jag.
TUSEN tack till er som gjorde den så fin !
💖💝💖💝💖



2 kommentarer:

Paula sa...

men ååh...bästa julklappen ju!
Ha en fortsatt skön julhelg =) ♥

Disa E sa...

Ja, jag fullkomligt ÄLSKAR den !
Ha en go' fortsättning ni också och speciellt lille Valle ! 💖