onsdag 18 december 2019

Onsdag i December

I skrivande stund står köttfärssås och puttrar på spisen.
Det ska kokas spaghetti så småningom.
Jenny med familj kommer och äter med oss idag.
Igår var det Robin och Sinicca med ungarna och vi åt plättar med sylt och grädde.

Jag och Jenny har varit på ranten idag ute på Solbacken.
Handlat lite mer julklappar och andra vinterskor till mig.
Dumt nog så kan jag inte riktigt ha dom svarta med "pälsskaft".
Jag har ju så höga vrister så jag får som "blodstoppskramp" i högerfoten av dom.
Bara högern för vänster går hyfsat bra, så Jenny fick dom.
Dom nya är som gamla tiders "snowjogging" med pälsfoderkant.
Dom bruna jag köpte samtidigt som dom svarta har jag kvar
för dom är lite vidare just över vristen.

Nu börjar det närma sig jul med stormsteg.
6 dagar kvar...inte klokt vad tiden går fort.
Så det blir, inom närmsta dagarna att åka och inhandla julmaten.
En skinka passade jag dock på att köpa idag, på 4,3 kg.
Får sån panik, nästan ångest faktiskt för att bli utan, så jag tog det säkra före det osäkra, om man säger så.
Så... skinka✔ check

Som avslutning ..
Vi hade en så vacker himmel igen här när solen ramlade ner bakom horisonten.
Underbara färger.



Ha det gott i vinterstugorna !


1 kommentar:

Brittan sa...

Ja det är inte klokt vad fort det går och snart äre nytt år igen ! Gott med spaggetti o köttfärs sås det åt vi oxå igår (onsd) Fina bilder så mysigt det ser ut !

Kram från bians.bloggo.nu