torsdag 26 december 2019

Provkört skinkmaskin...

 

..har gubben gjort idag.
Den fick han i julklapp av mig, för han ar surrat om en sån i många många år.
Jag vill ju egentligen inte ha köksmaskiner som tar plats eller står framme och ser fula ut, men nu tyckte jag att han surrat nog, så han fick den.
Och den funkar utmärkt.
Lite jobbig att rengöra, men det är kastruller etc också.
Fina tunna skivor fick vi att lägga på macka.

 

Annars så...gubben var pigg nog att orka åka iväg och handla lite.
Så det har vi gjort och nyss åt vi lite...ja skinka så klart.
Hans feber har lagt sig helt och inte stigit nåt under dagen.
Så nu hoppas vi att det är över.
Bara jag som känner mig dassigare och dassigare och nu börjar känna mig sådär som "innanfebernbryterut".
Hoppas det är falskt alarm bara och lite inbillning.
Har då inte orkat tvätta idag i alla fall.

Änniväjjs..skinkskäraren är premiärkörd och den funkar bra.


2 kommentarer:

Paula sa...

så skönt att han är både feber- å rökfri...å det var en himla fin maskin...Håkan har oxå en sån, men aldrig använt...nu vill han ju ta den hem till mej...tack för det, hyvens folks!
Skoja lite =)
Kram till er alla ♥

Disa E sa...

Hahahaa..klart ni ska ha en sån hos dig juh .
Det vill ju alla ha...not. :/
Kram till er också.