fredag 27 december 2019

Sista Fredagen detta år.


Så har vi kommit till den sista Fredagen av 2019,
liksom sista helgen, som kommer.

Här börjar sjukdomar ge med sig.
Gubben är pigg och just nu ute och hälsar på sina familjemedlemmar.
Jag stökar på med att tvätta kläder, som aldrig blev av igår.
Städat lite har jag också och eldar lite pepparmyntaolja för
att få ut lite "baskiluskkänsla" i huset.
Dörren har stått öppen också och vädrat ut gammal luft.
Trodde ett tag igår att jag skulle få feber.
Det var på kvällen för jag fick så himla ont i kroppen.
Men det är väl mer bara förkylningsvärk, för jag snorar lite
men ingen feber,även om den var lite förhöjd på kvällen,
men dock bara 37,6.
I morse låg den på 36, 9.

Hos oss blir det nog en stilla lugn nyårsafton.
Och det passar mig bra nu, efter allt julstök.
En god middag bara och sen soffan heeeela kvällen.
Jag köpte ett Yatzy som vi kan spela.
Det var länge sen och är ju faktiskt ett spel som jag tycker är kul.

 

Ha en go' Fredag alla liksom fortsättning av Julen.

Inga kommentarer: