söndag 26 januari 2020

lång, tråkig Lördag.







Söndag idag.
Och det verkar vara bättre med gubben.
Han sover förvisso ännu och gjorde så hela gårdagen.
Men han var uppe för en stund sen.
Han fick i sig 2 flaskor med vätskeersättning igår
och jag gjorde en till för natten.
Han kräktes inget efter kl:12 , så det är skönt.
Jag fick honom att ta insulinsprutan också,
för blodsockret hade stigit under dagen,
då låg det på 17.
Febern var 38,2 när jag gick i säng vid 23-tiden,
så den hade sjunkit lite.

Det var verkligen skittråkigt igår.
Han sover ju alltid i soffan och har så gjort i många år nu.
Och just igår kunde jag liksom inte göra något
eftersom han behövde få vila och inte bli störd.
Så jag kunde inte städa, det var skit på tv:n HELA DAGEN!!!
Det var en j****gt lång Lördag mao.
Jag kunde inte gå någonstans heller.
Först och främst för att man inte vet säkert om jag bär på smitta.
Men även för att jag inte ville lämna honom
ifall att han skulle få sockerfall eller nåt.
Så jag fick vanka runt här, rastlös som f*n !
Satt ju mycket vid datorn , gjorde jag.
Tur man har den i alla fall såna här gånger.

Får se om jag kan göra nåt idag ?!
Ska gå och ta tempen på honom nu,
medan han sover.
*Hoppas hoppas att den gått ner*



Tillägg senare:Febern har gått ner och var 37,4 nu.
Blodsockret var 14.
Nu får han ju börja ta metforminet som vanligt också
eftersom han inte kräks längre.
Sååååå sköööönt !

Tillägg igen:

Han är ganska säker på att det var matförgiftning,
för han hade ätit nån kyckling i Boden, som smakat illa och han och Johnny hade skämtat om just förgiftning på vägen hem.
Matförgiftning går i regel över snabbare än magsjuka.
Vilket det ju gjorde för gubben.
Och matförgiftning smittar inte.


Inga kommentarer: