lördag 25 januari 2020

Lördag Morron





Lördag morgon...
och nu verkar vintern komma på riktigt här.
På tiden, för Januari går mot sitt slut
och vi har inte haft någon vinter än att tala om.
Jag som tänkt att jag och dottern ska ta deras skotrar ut en sväng, då dom köpte en till.

Fredag då...gårdagen kom och gick.
Jag hade Sinicca och Vega här på förmiddagen, när Luna var på dagis.
När dom gått hem till sig blev det vila för mig.
Orkade inte ens städa, för jag kände mig yr och konstig.
Men jag pratade med Jenny senare och hennes förkylning hade börjat likadant, med yrsel och obehagskänslor.

Det där jobbet som gubben var och tittade på...det resulterar i att han ska vara i Luleå nästa vecka och jobba och bo hos min svåger Håkan.
Han och syrran har särboförhållande, kan man säga.
Vad det är för jobb ?
Jo, det byggs ett Lidl i Luleå och gubben ska vara där och lyfta 

grejer vid bygget, med teleporter.
Jag ska försöka hinna med
några projekt medan han är borta.

Nu ska jag låta min dag få börja
med att brygga lite kaffe.
Go' morgon !





















Inga kommentarer: