måndag 27 januari 2020

Ny vecka, nya tag








Ja, vi har en ny vecka att fylla dagarna med.
Här hos oss, är gubben hemma fortfarande
för att återhämta sig och det går framåt.
Han kunde äta igår och var pigg hela dagen.
Febern är helt borta.

Jag har halkat efter med mina dagliga sysslor.
Det har fått stå stilla med allt,
så jag måste ta tag i allt fr.om idag.
Tvätt som ska tvättas, golv som ska dammsugas
och skuras, m.m.
Och jag tror att resterna av min hårtestar ryker idag
och fixar till en kort frisyr igen,
för jag kan bara inte med när det blir statiskt,
som det alltid blir på vintern, fastän
jag har balsam i och kittlar i ansiktet.
Sånt gör mig galen.
Och så har det farit illa med åldern, tunt och eländigt.
Så har jag bara orken, då klipper jag mig.
Jo, jag gör ju alltid det.
Har bara varit till frissan 2 ggr i mitt liv.

jag har ju inte så mycket att skriva om,
för det har inte hänt nånting här,
mer än att man skrotat runt och väntat på
att gubben ska bli bättre.
Och det är han nu, så jag kan börja stöka runt igen !

Ha en fin dag !



















Inga kommentarer: