fredag 31 januari 2020

Presenterna har kommit !

Fredag och full fart mo helgen !

Igår kom örngotten jag beställde i present till mig,
 i brevlådan och idag hämtade jag ut sängkläderna.
Dom ska ju tvättas först innan dom används.
Blir bra lagom till jag ska bädda rent igen.



Nu ska här städas lite, sen ut och skotta igen innan det blir för mycket.
Gårdagen blev ju inte rolig för min rygg, så jag hoppas den håller ihop idag
om man är försiktig och som sagt, det har inte hunnit komma några jättemängder,
men det som är är tung och blöt.

4 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Du pysslar och donar o gör så fint. Nytvättade lagan är de goaste som finns i sängen. Ja så gubben då förstås :)

Kramiz

Disa E sa...

Men så roligt att se dig tillbaka!😊
Tittade in hos dig , men mobilen ville inte låta mig kommentera där, men jag kommer att titta in via datorn senare. Tack och KRAM till dig ❤🤩🍾

MirandaMaräng sa...

Ut och skotta?! Har ni snö? Här är det fortfarande vår (!) eller höst (!). . .ibland vet man inte! Men någon vinter har vi inte! Idag soligt och +8 grader. . . fåglarna kvittrar och träden knoppas!
Fina sängkläder ut shoppat!
Ha en fin söndag!
Kram

Disa E sa...

Ja, det har kommit och det är en eländes vinter, för det kommer massor, sen töar det och så fryser och så kommer det mer, som töar och fryser o.s.v.
Tungt som fasen när man ska skotta blir det.
Men fortfarande lite mot för vad det brukar vara.
Skön Söndag till dig med
Kram