tisdag 21 januari 2020

Tisdagkväll.













Tisdag kväll har vi kommit till
och jag har klarat hela denna dagen
uppe på benen.
Har mått rätt okej, även om det inte är bra,
men så pass att jag orkat vara uppe, laga mat o.s.v
Sinicca kom med ungarna just som jag stod och lagade mat.
Robin låg hemma och vilade efter jobbet,
för han är ensam med ungarna nu, när  "Nicci"
är på thaiboxning.
Helt galet hur hon kan se ut efter några pass.
Stora svarta blåmärken på både ben och armar,
när dom tränar sparkar mot varann o.s.v.
Men hon är tuff , vår brutta !

Vega var lite piggare igen idag
och har kunnat äta gröt, fast hon får det i små mängder men ofta, för att behålla det.
Man undrar hur fanken dom som arbetar
 med vården tänker !??!
Okej att dom skiter i vuxna som behöver vård, 

men barn ?!?!?!?!
En snart 10 månader gammal flicka,
som haft diarré och kräkningar över 5 dagar
och dom anser inte att man behöver komma !?
Så ni förstår varför man inte söker hjälp här.
Nåja,,det går då sakta framåt och hon är ju inte håglös eller så, mer än att hon blir fortare trött , fast vem är inte det när man är sjuk ?!
Men när hon är vaken är hon pigg och glad.

Jag är också jättetrött redan.

Så , snart ska jag väl ligga och blunda på hockey 

en stund, medan gubben tittar.
Eller så går jag upp och tittar på tv där.
Får väl se hur jag bestämmer mig efter en dusch.




































Inga kommentarer: