onsdag 29 januari 2020

Tvättdag och älskad snorunge


Onsdag idag och jag har äntligen tvättdag.
Det satt verkligen långt inne att komma sig ner i tvättstugan.
Men nu så snurrar det på där nere och första tvätten är hängd på tork.
Det tog lite tid att komma igång på morron,
för jag hade Sinicca,Vega och Jenny här.
Lilla Vega , som just så pass återhämtat sig efter rota-viruset med 
kräkningar och diarré har åkt på en förkylning.
Men hon är bara glad ändå.
❤.Lilla älskade sockerkaramellen.❤

 

 
Mamma Sinicca busar och knycker tutten av Vega
och det tycker Vega är jätteroligt.😊

 



Vega har börjat stappla utan stöd några steg.
Hon tog hela 7 steg igår alldeles själv utan att någon höll i !
9 månader gammal !
Jag gick vid 9 mån, står det i min barnbok 
och Sinicca gick också tydligen vid 9 mån.
Man kan ju bara hoppas att hon inte börjar gå själv riktigt ännu.
Men duktig är hon och vill så mycket.
Härmar alla ljud man gör och verkar väldigt "kan-girig". 😍
Luna som är på dagis, har börjat prata flerordsmeningar.
Duttiga små tjejor, "mammos" hjärtegryn💖
(Luna säger mammo=farmor...dashdash= farfar)

Nu ska jag strax gå ner för att hänga nästa tvätt och kasta in en ny i maskinen.
Bästa är ju, när man på kvällen sätter sig i soffan och får vara nöjd med sig själv.

2 kommentarer:

Nicki sa...

Hon är otroligt söt och gullig den lilla tjejen.. ett riktigt litet charmtroll :-D Ha en riktigt fin fortsättning på denna onsdag och kul att du börjat titta in i min blogg har i princip ingen kvar sen windows live spaces tiden i bloggen dom flesta finns bara på facebook du är väl en av dom få som faktiskt fortfarande bloggar.. kram!!

Disa E sa...

Ja, det är samma med dig.
Tråkigt att alla slutat, men dom flesta gick helt över till FB och Insta.
Jag kommer nog aldrig sluta blogga.
Ha en fin dag och kram tillbaka till dig !