fredag 14 februari 2020

Alla Hjärtans Dag och Vårlängtan


Ja, längtan efter sommar och vår , får jag varenda gång


Månadens kom för några dagar sen men jag har inte riktigt hunnit
titta igenom ordentligt förrän nu, då jag bara ögnade lite mer.
Men det är inte utan att det liksom pirrar i hela kroppen
av att veta vartåt vi är på väg nu och det börjar gå fortare.
Bara man tittar på bilderna så känner man doften av växthusplantor !
Känner ni ?!?! Åååååh så ljuvligt !


Och inte blir man mindre inspirerad av att få hem Willab Garden heller.
Kolla in bara, detta växthus !!!
Vilken dröm att ha ett sånt !
Där skulle man hänga hela dagarna vare sig det regnar, 
blåser eller är kallt och när solen skiner så är man ute.
Vilken D.R.Ö.M !


Nu har ju inte vi plats för en så stor och inte
orkar jag längre med heller att stöka allt för mycket,
så mitt lilla duger gott och väl åt mig och där myser jag
när jag pillar och påtar med mina plantor.
"Det blir inte sämre än man gör det"

Halva Februari har gått och vi nosar Mars i hasorna,
sen kommer April och det är då vi börjar märka av vår.
Det är nog första gången jag riktigt längtar efter den,
så mycket som jag gör, för denna vintern har varit och är bedrövlig
och erbjuder inte alls den där myskänslan jag brukar ha,
mer än på kvällarna då det bli så kolsvart p.g.a bristande snö , att man
inte kan se nåt ute över huvud taget, genom fönstren.

Fredag och Alla Hjärtans dag, som jag ska ägna övervåningen lite TLC.
Det är för mig, också en KÄRLEK att lägga sig nyduschad
i en renbäddad säng med NYA sängkläder dessutom !
Jag fullkomligt ÄLSKAR det !



2 kommentarer:

MirandaMaräng sa...

Javisst kan man redan nu LÄNGTA efter våren för det har ju inte varit någon vinter och nu är det lika bra att hoppa över den i år tycker jag! Såg att södra Sverige ligger i startgroparna för VÅR! Hi hi det är ju inte riktigt klokt. . . vi har fått bara 3 årstider!
Ha en Trevlig Helg & Happy Valentines Day
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Ja jag känner doften av vår och längtar som du. Jag vill ha ett nytt växthus,inte så stort, har ju ett men de är i dåligt skick, de vill jag riva i vår, ser för jäv.....ut. Eller bygger vi ett litet förråd på grunden. Jag kommer ändå inte att odla speciellt. Bara tomater o de kan jag ha ute. Känner mig själv...:)

Go alla hjärtansdag på dig.

Kramiz