måndag 10 februari 2020

Ingen synsk latmaja

Jo..en ny vecka och nya friska tag.
Jag har ÄNTLIGEN kommit igång med den förbenade tvätten,
som väntat bra länge nu och det är nya sängkläderna som nästan håller på att bli gamla av att bara ha legat i tvättkorgen + övrigt som lagts dit.😧
Men nu snurrar det i alla fall på i maskinen där nere.

Jag ska inte sitta här och ljuga och försöka ge sken av att det skulle
vara sådär trivsamt och städat hos mig och jag i nystruken klänning , 
som bilden nedan visar....
.. näää,,,inte ett dugg , utan jag struttar runt i pyjamas i ett kaos av damm och
smutstvätten som råder i min tvättstuga, med håret okammat i en fruktansvärt ful, kort ponnysvans som mer påminner om en utsliten dammvippa,
för om ni tror att jag ens kommit till att städa tvättstugan, som jag tänkt i några veckor nu, så har ni allt bra höga tankar om mig, som inte ens kommit i kläder.😏😳
"Varför göra sånt i dag som du kan skjuta upp till imorgon", tycks vara ett
ofrivilligt och mycket illa omtyckt motto jag ålagt mig att lyda ?!!?
Latmajan har tagit ett fast grepp om mig och jag försöker slita mig loss nu,
med att ta tag i saker som jag bara skjuter upp.
T.ex en dusch , vilket jag VERKLIGEN behöver efter idag (helst i förrgår)
Vad morgondagen erbjuder mig att ta tag i , återstår att se.
Jag är ju inte synsk heller.😐

*tillägg senare*

Var nyss ute och skottade bort takras-snö från altanen.
Det är tö-grader just nu och när det blir kallt igen och fryser
så är dom inte roliga att ha kvar, när det kommer ny snö på
som ska skottas.


 


Inga kommentarer: