torsdag 13 februari 2020

Morgonsurr i scroll











Ingen Fotoblogg idag,
så då skriver jag i scroll.
*
Torsdag idag och den ska jag tillägna övervåningen.
Hade en vilodag igår efter allt stök i källaren,
men jag fick upp all tvätt som hängde där.
Alltså är sängkläderna numera inte bara rena, 

utan torra också och färdiga att bäddas med.
Det är vad jag då, ska göra idag !
Så skönt med rent och nytt i sängen.
Nere blir det också en sväng med div städattiraljer.
Golven behöver skuras o.s.v.
Huruvida jag orkar det idag eller imorgon
får tiden utvisa...dammsuga ska jag i alla fall.
*
Vi har rätt kyligt igen här på våra breddgrader.
-12 visar tempen på morron .
Och gubben är på återbesök och röntgen av njurarna igen.
Får se vad det visar denna gången ?!
Hoppas att det inte är nåt...mer än njurar då, förstås.
*
Ja, annars händer inte mycket här,
mer än jag mer och mer börjar få den där inspirationen
till att fixa och dona i hemmet.
Det går sakta men säkert framåt.
Och nu ska jag starta dagen med att snart börja på övervåningen, för sitter jag här länge till så kommer jag att fastna och så blir det inget gjort.

Ha en fin dag !


















Inga kommentarer: