söndag 16 februari 2020

Shopping och Mat


Idag skriver vi Söndag i Dagboken och hos oss är den regnig just nu,
men övergår mer och mer till blåst och snart snö.

Igår hade vi Lördag och den ägnade vi mestadels ihop med
Robin och hans familj.
Vi åkte ut på Solbacken och shoppade lite.
Jag hittade dessa små söta fuskväxter så 2 fick följa med hem.

2 skärbrädor i trä köpte jag också.
Jag har länge funderat på detta med färg, vilket säkert många redan vet,
då jag skrivit om det så många gånger förr.
Men så kom jag på att,,det måste inte alls vara "färg" färg utan det kan ju lika
gärna vara naturliga inslag av färg.
Trä, betong, sten, kvistar...
Så mina träslevar etc har kommit fram ur lådan och jag har hämtat upp korgar
i naturmaterial...som stickkorgen .
För jag köpte ju garn också. 
Tänkte försöka påta ihop nåt till dom minsta barnbarnen.

 

Garnet är jättefint och mjukt
, men ett sablarns sjå, för det liksom 
tjorvar ihop sig i och med att det är som lite "rufsigtluddöglor" garn.
Jag hade hunnit sticka en bra bit när jag insåg att det inte är nån idé att göra
mönster, då garnet är såpass ludet att det knappt syns.
Och då insåg jag att jag tappat en maska också, 
så det var bara att riva upp för det var så långt ner och
det blir bara rätstickning.
Stickstrl 4 , fast jag sticker med 5, så det blir lite vår/sommartröja, 
vid kyligare dagar.

När vi kom hem igen var det raka vägen ner i tvättstugan och hänga tvätt,
för jag hade ju startat med det tidigare.
Sen var det dags att steka sidfläsk och låta det puttra i sky.
Till det var det min "klimpklamp", för den jag gör smakar mer palt än klimp.
Robin och Sinicca hade hunnit vara hemma och städa
och kom tillbaka sen och åt med oss.


Nu ska den här dagen börja med det nybryggda kaffet.
Sen får vi se vad som händer.



Inga kommentarer: