fredag 28 februari 2020

Sista Fredagen i Februari

Fredag och Full Fart mot Helgen!

Morgonen startade (efter surf och kaffe vid datorn)
med att systrarna sötnöt och mamman och pappan, kom på besök.
Luna ville städa lite, så hon fick ta bordsdammsugaren.
Den tyckte även lilla Vega var spännande och tog över när syrran stack.
Och ritat, rivit i "mammos" = farmor... köksskåp m.m har det hunnits med.

 

 

Vi gluttade lite i div kataloger och reklam och jag passade på att
bläddra lite i nya Bon Prix katalogen, som kom igår.
En del fint fanns det, men inget jag ska beställa.
Inte än i alla fall.



Vid köksbordet hängde vi mesta delen och åt lite frukost
med kaffe till dom stora och mjölk till dom små.

 

Jenny och Milla kom också efter en stund och hade lilla Sia
med i transportbur, eftersom hon tränas att vara ute i sele m.m.


När alla farit hem till sig, gjorde jag den sedvanliga städningen
och svabbade även av golven lite, så det är rent inför helgen.
Och dom stora växterna som jag hade tagit ner
i hörnan, blev ju inte långvariga.
Så nu är det omställt där igen.



Solen skiner från en blå himmel idag också, men jag undrar om det inte
är oväder på inkommande, för min skalle säger det.
Börjar ha migränkänningar lite smått.
Hoppas det inte blir värre, för jag har nämligen tänkt hinna få
göra i ordning köttfärs/potatisgratäng som vi ska ha till middag.
Köttfärs har jag tagit fram som tinar just nu.
Och om inte alltför länge ska jag börja förbereda med att skala och riva potatis.
Peppar peppar att skallen är snäll.

Ha en go' helg !

1 kommentar:

MirandaMaräng sa...

Oj så söta småttingar. . .förstår att de vill "hjälpa till"!
Oväder har vi haft nog av det har blåst och blåst hur länge som helst här. . . och igår snöade det faktiskt! Men idag strålande sol som man hoppas ska stanna!
Ha en trevlig helg och hoppas din skalle känner fel!
Kram