torsdag 13 februari 2020

Sötnötar och Scones

Dom här 2 sötnötarna, med tungan rätt i mun,
har varit hos mig på förmiddan med mamma till det var dags
att sova middag för alla 3.
Mamma ska nämligen jobba i eftermiddag/kväll och då får sötnötarna komma
tillbaka till "mammo" och vara tills pappa slutar jobbet och hämtar.
Så det blev ändrade planer i mitt "bädda rent", som jag skrev om nedan.


Det blev så att jag skurade och städade här på mellanvåningen
idag istället och får ta det andra imorgon.
Lika bra det , då är det fint till helgen !

Innan jag städade och Nicci med ungarna ännu var kvar,
så bakade jag scones, som vi fikade med smält smör och ost.
Sååå enkelt och såååå gott !
Evigheter sen jag gjorde det sist.



Det lär nog bli mer av det framöver.

Nu ska jag också vila lite innan ungarna kommer tillbaka.



3 kommentarer:

Brittan sa...

Härligt med barnbarn då får "det andra vänta" så söta dom är .

Kram från bians.bloggo.nu

Nicki sa...

Scones vad gott det låter.. Och småtjejerna är så söta hoppas ni hade en fin dag kram Nicki

Herr Nilssons Fru sa...

Söta tjejer. Allt kul när man rå om de små. Vi ska ha den minsta här i helgen :)
De lät gott med scones - funderar på om jag äns ätit det någon gång.
Städa kan du göra en annan dag - livet är så mycket mer än städning :)

Kramiz