tisdag 11 februari 2020

Storstäd



Jo, nog blir det en del att hinna med.
Fast idag har jag faktiskt tagit tag i städandet av tvättstugan.
Ändrade om lite där nere också och "pifflade" till med lite blommor
och så, så nu är det lite gemytligare att gå ner.
Skönt att få rent bakom där maskinerna stod också.
Måste skaffa ny dammsugare dit ner, så det blir lättare att städa.
Det blir jobbigt för mig att släpa med ner, när kroppen bara vill strejka mot allt.
Den förra for sonen med att ha som "renoveringsdammsugare".
Och det gjorde inte mig nåt, för fy faruln vad den lär illa och högt.
Man fick ju öronspunk varenda gång den var på.
Nåväl..det är rent och städat i tvättstugan i alla fall.
STORstädat t.om.

Vädret håller på, efter flera dagars tö-väder, att slå om till kyligare grader.
Så det var ju tur att jag skottade bort igår,
för redan börjar det frysa på.
Nu skulle vi bara behöva handla för att allt ska kännas riktigt bra,
så får se hur gubben orkar i afton när han kommer hem.
En 🌟 i boken !
(guldstjärna, that is)


2 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Opps vad du städar o fejar. De kan inte jag skryta med. Är ganska mör när jag kommer hem på kvällen. Fint som tusan hos dig nu kan jag tro. Trist när kroppen strejkar.

Kramiz

Brittan sa...

Så skönt efteråt när man gjort en rejäl städning ! Duktig du är..

Kram från
bians.bloggo.nu