onsdag 18 mars 2020

Det blev grått...


...ljusgrått närmare bestämt.
Jo, dom däringa vita rullgardinerna jag skulle köpa, var nämligen slut i butiken.
Men ljusgrå går ju lika bra.


Ganska skönt på förmiddagen ute på Solbacken.
Väldigt lite folk i farten mot för i vanliga fall.
Själv gick jag in och tog det jag skulle ha.
Onödigt att gå och plocka och pilla allt för mycket nu 
och det sparar också pengar. 😉😀
Visserligen blev rullisarna lite dyrare eftersom det blev en annan sort,
än den jag tittade på i webbsidan, så istället för 125:- st, fick jag betala 264:-.
Vita kan jag köpa senare och använda dom grå i vardagsrummet.
Där är ju också persiennerna inte så fina längre.
Solen skiner från en blå himmel och det är ganska varmt.
Men det blåser lite kyliga vindar så, inte riktigt skönt att sitta ute än,
även om jag gjorde det ett tag när vi kom hem igen.

Nu ska jag gå och förbereda för upphäng i köket.
Har putsat fönstren redan och nu ska jag ta ner skruvar där det
hängt rolluppgardiner innanför karmarna.

Ha det gott och ta hand om er !

1 kommentar:

Bi sa...

Blir säkert snyggt med grå rullisar visa bild sen !

Kram från bians.bloggo.nu