fredag 6 mars 2020

Första Fredagen i Mars


Denna dag började som vanligt med surf på nätet, kolla in FB och div bloggar.
Sen kom sonen med flickvän och lilla Vega.😍

Och så ringer telefonen.
Det är gubben som fått åka ambulans från jobbet till LAS.
Han hade fått samma symptom som sist han var inlagd, med andnöd.
Denna gången var det dock , enligt vad jag vet än så länge, ingen kärlkramp.
Han får utskrivet kortison som han ska inhalera i 5 dagar, tyckte jag han sa.
Så han får komma hem, men är i skrivande stund med grabbarna från jobbet
och äter lunch med dom, sen kommer han hem.
Usch..det är alltid efteråt, när man vet att allt är OK,
som man känner hur spänd man ändå blir, fastän man tycker att man är lugn.
Jättejobbigt när det blir så här när han har så många underliggande sjukdomar som
diabetes, kol, högt kolestrol och hjärtopererad och sist hade han haft en mindre infarkt...
så ni må tro att det är skönt när man vet att det inte var "så allvarligt".
Man höjer liksom nivån på "allvarligt".
Slutet gott, allting gott.

I afton eller imorgon blir det flytt av sofforna.
Robin och jag ska fixa allt...peppar peppar att mina handleder och rygg håller.😟
Det är bara att bryta ihop sen bita ihop och köra på till det är klart.



4 kommentarer:

Brittan sa...

Men hoppas allt blir och går bra för mannen inte kul vara orolig !
Ha en fin helg iaf och en kram från mig 💛

bians.bloggo.nu

Disa E sa...

Tack
Vi har hämtat ut kortisonet så han har påbörjat behandling och inhalerar även spiriva. :)
Så nu ska det väl gå åt rätt håll.
EN fin helg till er med.
kram😍

Herr Nilssons Fru sa...

Läskigt de här med gubben, men alltid tur de går bra.
Nu har du gubben hemma igen. Konstiga saker händer, jag fick ju själv en 10:a för ett år sedan. Man är glad de gick bra.

Ha en fin helg o akta ryggen. Man ska inte bära omkring möbler :)

Kramiz

Disa E sa...

En TIA !??!?!
Guskelov att det gick så bra då. <3
Ja fy, det är så hemskt med alla dessa sjukdomar som råder och ingen går säker.
Man får vara tacksam för varje gång det går bra.
Sonen kommer att bära det tyngsta, han är stark som 3 oxar. ;)
Jag hänger på och bidrar lite bara och tar soffplymåer etc.

Kram och ha en go ' Lördag-