tisdag 3 mars 2020

Fortsättning 03-03


Känner mig lite piggare just nu, men jag märker i morgon hur det ligger till.
Är ju inte riktigt pigg ändå och det känns som att "nåt är på gång".
Men som sagt..jag får ofta så att det känns som att jag ska bli sjuk
och sen bara tvärvänder det och jag mår som inget har hänt.
Falsk larm kort och gott.

Solen har strålat hela dagen och vårkänslorna har gjort sig påminda.
Men det ska komma snö och bli mulet fr.om imorgon.


Jag gjorde mig tea tidigare, med honung och ingefära.
Kan var det som gjort att jag känner mig lite bättre !?
Det lindrade i halsen, även om jag känner av det än, men inte lika mycket.


Och så har jag legat nerbäddad i soffan och bara tagit det lugnt,
till det var dags att börja med middag.

 

Gubben var lite tidigare hemma idag, så vi åt
och sen bänkade vi oss i soffan och tittade på Mc Leods Döttrar.
En "hemtrevligmysserie", tycker jag.
Nu är det hockey på tv, så jag ska fortsätta surfa runt en stund, sen ska jag gå upp och se Brottsjournalen med GW.




3 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

God afton.
Förkylningar kan luras, men ibland slår de också till med dunder o brak, eller nej med snor och hosta o allt vad som tillhör.
Ligga i soffan o kolla någon trevlig serie, de e inte fy skam. De e redigt gott emellanåt.
Hoppas de inte bryter ut utan att du är pigg o som vanligt i morgon.

Kramiz

MirandaMaräng sa...

Hoppas det var falsk larm och att inte Corona bacillen har nått dig. . . utan att du är pigg igen! Gott med honung o ingefära i te det brukar göra susen!
Känner igen "inte höra/inte se/inte tala" har likadana!
Ha en fin kväll!
Kram

Disa E sa...

Ja, jag vet inte riktigt vilket det blev än. Är ju lite förkyld, men det halsonda försvann
så det är lite lurigt med "hur jag mår".
Nåt corona är det inte, för jag har varken rest eller träffat någon smittad och tror inte det nått hit upp än, så vitt jag vet, utan helt vanlig förkylning.
jag mår rätt okej faktiskt, bortsett att jag låg i migrän igår pga vädret.

Kram till er !