söndag 8 mars 2020

Foto kommer sen













Ja, så var det Söndag då.
Hela gårdagen nästan, gick åt till att
flytta om sofforna.
Jag dammsög ur den gamla och bar upp plymåerna klart
och städade där, så det var klart att bara bära in.
Robin kom med familjen och "Nicci" var ute med
ungarna och hundarna, medan Robin skottade fram släpet.
Och vilket jobb det blev för honom, för det var isigt.
Men som sagt var...han är stark som 3 oxar och tyckte
inte att "det var så farligt".
Jag stökade på i v-rummet under tiden och gjorde klart för den andra soffan att bäras in, medan sonen och familjen gick hem och gubben körde släpet till dom.
Sen kom sonen och gubben tillbaka och vi bar in.
Gubben fick hålla sig undan mestadels.
Sen for alla härifrån och jag fick stöka på ifred.
Jag föredrar nämligen att ha huset tomt när jag gör nåt.
I alla fall...
Nu står sofforna på plats och det mesta är klart.
Jag har en hel del ändra och måla framöver, så klart.
Bordet t.ex, för det hade jag ju målat svarta ben och vit skiva på och den ska bli helvit nu.
Vi är då supernöjda både jag och gubben.
Blev så stort igen med normalt soffbord istället för det
lilla IKEA-bordet vi haft, där det blev "knökafullt" med
en teamugg och snusdosor...typ.

Foton kommer senare när det är mer klart.
För som sagt....mycket som ska fixas till innan jag är
helt nöjd med helheten.




1 kommentar:

Bian sa...

Härligt då är du klar däruppe väntar med spänd förväntan få se hur det blev !

Kram från bians.bloggo.nu 👌💛