söndag 29 mars 2020

Hypokondrisk influensa



Här snurrar tvättmaskinen för fullt.
Igår fick jag "en släng av virus", av den paranoida sorten.
Jag hade en liten temperaturförhöjning på morgonen på 37,7 grader och kände mig nästan "döende" en stund. Men snart hade det gått ner igen och det var liksom allt...
ingen hosta,förkylning, halsont eller andra symtom alls.
Och idag kom jag ihåg att...jag brukar ha så i vanliga fall eftersom jag har temperatursvängningar iom klimakteriet och det svänger upp och ner men aldrig upp till 38.
Så jag behöver inte sitta i någon karantän än i alla fall.
Vi håller ju oss mer eller mindre isolerade ändå, fast jag kan gå och handla när det behövs och det gjorde jag idag, lite förnödenheter som mjölk, saft, fil och sånt.

Omställning av klockan gjorde jag direkt på morgonen när jag kom ner.
Jag tycker denna Söndag går ovanligt fort och det är ganska skönt. 1 dag närmare slutet av denna pandemi...när det då blir ?!


Inga kommentarer: