lördag 28 mars 2020

Längtan och bannor.

Jag längtar efter värme, att snön ska smälta bort och få börja
greja med frösådd och vara ute.


Jag längtar efter att gräva i rabatter och sätta blommor.


Jag längtar efter sommaren.


Men allra mest längtar jag efter att folk ska smittas av sunt förnuft och folkvett.
För tyvärr, så ser man dessa egoister som fullkomligt skiter i alla restriktioner och uppmaningar om att hålla sig hemma och inte resa till stugor, fjällen o.s.v.
Man är så fullkomligt självupptagen, utan minsta hänsyn till att man kan smitta andra, hur det påverkar sjukvården som redan sliter som djur med att hålla andra friska och i sin tur inte kan åka hem ens och träffa sina barn.
Hur blir man så in i , ursäkta uttrycket men...helvete arrogant,
att man bryter mot all etik ?!?!?!?!
Jag önskar att ni ,som beter er så, inte får den hjälp ni behöver, om ni skulle bli så sjuka att ni skulle behöva det.
Ni får se det som: "Man belönar inte dåligt uppförande"
SKÄMS som FAN, ni som reser bara för att förlusta er,
utan hänsyn till andra.




1 kommentar:

Bian sa...

Jag längtar också till sommaren men tyvärr kan jag inte plantera fina blommor eller annat för jag bor i lägenhet i ett lugnt skönt område men jag planterar inomhus ist . Håller med om dessa idioter som inte tar detta corona virus på allvar för så länge det inte finns botemedel så kommer tyvärr många att dö som inte följer restriktionerna .

Ha en fin lördagkväll från mig ❤
bians.bloggo.nu