lördag 21 mars 2020

Lördags sysslor

Det är ju ändå tur att vädret bjuder på sol.
Så jag har suttit ute, tills det blev för kallt.
Det är ju ingen direkt värme i luften , mer än det solen värmer mot väggen.
Men efter ett tag blir det kyligt, det med.
Sitta i jacka ids jag inte, man jag går ut igen efter en stund, när man blitt varmare.

 

Känns skönt med frisk luft och extra D-vitaminer kan man ju behöva
efter lång och mörk vinter.

 

För att få tiden att gå och det inte är se-värt på tv, så har vi laddat
hem svt-play appen på tv:n.
Så nu streamar vi Mc Leods Döttrar serien.


 2 halvsystrar och livet på en Australiensisk gård, som dom ärvt efter deras fars hastiga bortgång.
Den ena uppväxt på gården, den andra med sin mamma i "stan".
Väldigt gemytlig och "hemtrevlig" serie, som vi gillar.
Lagom doser av drama, komik o.s.v.
Lite "det vanliga livet" kort och gott, fast en kamp om att få allting att gå runt
och bevisa männen att dom kan.
Går på kanal 1 månd-onsdag, annars.
Fast vi vill se alla när det passar oss, för vi orkar inte vänta. :D

1 kommentar:

Bi sa...

Så skönt sitta ute med sol själv har jag varit inomhus ett tag pga min förkylning men längtar ut i friska luften kanske imorrn !

Ha det gott å trevlig kväll,kram 💛