torsdag 19 mars 2020

Så blev det.


Rullgardinerna hängdes upp igår och jag är nöjd.
Man behöver inte ens gardiner om man inte vill det.
Torkbara , mörkläggande, samt att sommarvärmen lindras när man drar ner dom.
Så skönt.

 



Annars lunkar dagarna på i sin stilla lunk.
Gubben är fortsatt hemma, med sin förkylning.
Nej, inte Corona, för det testades han mot, när han var på LAS.
Men man vågar knappt gå på affärer med honom ifall han hostar till.
( jag har ju sprungit in ensam , då vi varit iväg )
Jag kanske kan skrika "DET ÄR INTE CORONA , DET ÄR KOL , TA DE LUGNT "
om han följer med in ?!

Jag har suttit ute en stund på altanen och solat medan det var sol,
för nu kommer det in massor med moln och det ska bli kallare
och ev, lite snö närmaste dagarna.

Tvätt snurrar i maskinen också och det är dags att gå ner för att hänga upp
första omgången av det.

Ta hand om er !


2 kommentarer:

Bi sa...

Jag gillar grått å det där blev jättesnyggt 👌
Kram å fin torsdag kväll 💛

MirandaMaräng sa...

Tur att det inte är Corona. . . .men KOL att inte så bra det heller! Hoppas han kryar på sig!
Ja det gäller att inte hosta till när man är ute. . . jag har slutat helt att gå i affärer. . . klickar hemleverans istället på det mesta! Och att åka kommunalt är inte att tänka på i dessa tider!
Blev snyggt. . . jag gillar grått oxå!!! :-)
Ha en Trevlig Helg!
Kram