tisdag 31 mars 2020

Skrotar runt i väntan...


Ja, här skrotar jag runt i min ensamhet.
Gubben blev inlagd igår på LAS, pga sina andningsbesvär.
Han har fått sova med en hjärtmätare för att kolla upp den
och hur den orkar med.
Inga direkta svar än på vad det beror på och om det var lungkollaps eller inte.
Röntgensvaren har han inte fått men får förmodligen idag vid ronden.


Det blir lite träligt, för städandet blir ju ett minimum när man är själv.
All tvätt är tvättad redan och idag är det mulet och blåsigt,
så man vill ju inte göra nåt ute.
Annars hade jag ju kunnat börja i växthuset.
Så jag knatar på här och tittar på mitt hem.
Försöker se om det finns nåt jag kan ta itu med !?

 

Eller på alltanen ?!



Men nej..inget känns intressant när man har en gubbe på lasarett.
Ska gå och glo runt mera och se om det ändå inte finns nån liten
*jagbordefixatilldethärförraåret* sak att fördriva tiden med
i väntan på att han ska höra av sig.

*tillägg senare*

Han ringde just.
Han har hjärtflimmer som dom ska medicinera, så han blir kvar
i flera dagar till, vad vi vet hittills.
Dottern ska skjutsa mig dit så jag får lämna lite saker åt honom.
Får ju inte komma in och besöka, utan jag får ringa på och lämna av.
Kanske kanske att jag får träffa i dörren och i alla fall krama om lite.
Hoppas det.

4 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Nämen oj gubben på sjukhuset. Du ska nog inte hoppas på att få träffa honom, de sägs att de är stenhårda på sjukhusen o de ska de ju vara. Men skönt de gått bra o att de kan medicinera bort det.
Du får sätta dig o titta på någon film eller serie som kan få dig på lite andra tankar o koppla av lite. Han blir säkert väl omhändertagen på sjukhuset o snart får du hem honom igen. Men visst är de jobbigt när man inte får hälsa på, även om man är fullt medveten om varför.
Jag håller alla tummar o tår för att allt gå bra o att du kan koppla av en stund med någon bra film.

Nu ska jag snart ut på dagens andra långpromenad i den gassande solen. På morgonen var de -7 nu är det + 10 :)

Kramiz

Disa E sa...

Tack Anki. Jo, jag gjorde en "to-do" lista som jag ska försöka beta mig igenom.
Lättare om man har det uppskrivet och kan se vad man kan göra, för annars går man ju bara runt och glor.
Det jobbiga med gubben är ju att han redan opererat hjärtat en gång, har diabetes, högt blodtryck m.m. så det känns extra jobbigt när sånt här händer.
Precis som du skriver , så förstår jag ju absolut varför man inte får komma in och träffa och har full respekt för det. Men hoppas kan man ju alltid. ;)
Ha en skön promenad och håll er friska. Kram

Paula sa...

oj, inte bra det där, men hoppas det blir bättre med medicinen...kryakramar till honom och uppmuntringskram till dej =)

Disa E sa...

Tack Ballo. <3