torsdag 5 mars 2020

Soffan...

...som sonen köpte för ett tag sen,
åkte ut igen för "Nicci" blev inte nöjd med möbleringen.
Dom hade så ett par veckor, men möblerade tillbaka för nån dag sen.
Så den dom köpte på köp/sälj sajt åkte ut i förrådet.

Ja å min sida är ju ute efter att få en soffa upp i gubbens "mancave",
så jag tänkte att..-Vi slår två flugor i en smäll och köper soffan av dom,
så får gubben vår upp i sitt rum !
Är jag inte fiffig så säg ?!?!
Den har t.om mobilladdare i ryggstödet.
(vet dock inte om det är för androider eller enbart Iphone?!)



Fotona är ju från tidigare säljare så, så där fint kommer det inte vara hos oss.
Jag har ju inte lika "minimalistiskt" som dom.


Det bästa av allt är att:
Jag får tillbaka mitt fina bord jag köpte för många år sedan och grabben fick
ta med sig när han lämnade boet.
Det använder ju inte dom längre utan har ett annat.
Så det blir både större och högre, än det lilla vi har nu, då det inte ryms större.
(ser inte ut riktigt så idag, men soffa och bord är samma)


Nu längtar jag till vi flyttat om allt.
Det blir ju en del måla om div grejer, som inte passar när det blir ljusare grå soffa.
Men det får jag ta pö om pö.
"ombyte förnöjer" 😉
*och gubben blir galen, men jag ska påminna honom att han äääälskar mig* 😇


*Senare*

Nu tycks all snö, som inte kom när det skulle, vilja komma med råge.
Hoppas det lugnar ner sig, för har det inte kommit förr, behöver det inte komma alls.
Jag har varit ute och skottat för en stund sen.
Före och efter.
 


 



2 kommentarer:

jacessan sa...

Så orättvist att pappa ska få ha en så där stor snygg soffa i sitt lekrum 😓🤣

Brittan sa...

Snygg soffa va bra ni köpte den du har så mysigt i ditt hem och säljaren har det också kan vara trevligt med minimalistiskt ! Hoppas den jäkla snön försvinner det är ju vår nu för sjutton !
Kram från bians.bloggo.nu