måndag 23 mars 2020

Sonen i karantän..


..är något uttråkad och känner sig så isolerad hemma.
Så jag och gubben åkte på ICA och köpte med oss lite fika
och åkte över hem till dom och hade kaffesurr ute på deras altan 
och behörigt avstånd från varann.
Jag kom på att jag hade ju köpt munskydd när jag höll på med gravering
(för att inte andas in glaspartiklar)
på glas och den förpackningen låg uppe bland dotterns fransförlängningsprylar.
Och där hittade jag en av hennes handsprit-flaskor också !!
Tänk vad bra med såna gömmor som man aldrig annars tänker på.
(dock tror vi inte att det är corona eftersom det inte var så spritt här när han blev förkyld och han har inte rest eller dylikt, men för säkerhets skull)😷


Gubben travade runt lite och hundarna var med ute i friska luften.
Lava passade på och kutade runt för att göra av med lite energi,
så hon fastnade inte på foto.

 

Och så var det utmaningen som går på Facebook.
Man ska lägga ut foto på sig själv när man var ung.
Det finns inte så många foton på mig öht, men jag hittade denna.
Jag var runt 15 år..15½ närmare bestämt.


Sen..den där "streamingen" på SVT play....såååå värdelöst !!
Det är färre avsnitt där än vad tv redan visat.😤
Vitsen med streaming är väl ändå att man ska kunna se fler, när man vill ?!?!😕
Nää..SVT ger jag inte så mycket för .
Dyrt som f-n och värdelöst utbud.
Tacka vet jag IPTV !

Annars löper vår dagar på i samma stilla lunk.
Och nu kan man börja vistas ute på altanen mer när solen börjar värma
även här uppe.


Inga kommentarer: