tisdag 17 mars 2020

Ta det lugnt folket !


Ja, nu för tiden tillbringar man större del än normalt i soffan framför tv:n
Det är mycket om Corona och jag kan för mitt liv inte begripa hur folk blir så hysteriska och panikslagna, som om det vore jordens undergång,
när det i själva verket är en förkylning, som visserligen drabbar gamla och oss multisjuka värre, men dock...att man börjar bunkra toapapper som galningar och rensar hyllorna på burkar , pasta och ris ?!?!..
Jag menar...kom igen..man bidrar ju bara till ransonering och högre priser om folk inte börjar sansa sig lite. Det tar inte slut !!!
Toa papper..en inhemsk produkt där tillverkningen inte ens är nästan nära på att ta slut utan fylls på, men saktare iom att folk blir spritt språngande galna.
Det går att få mat hemlevererat av flera butiker som tillhandahåller den tjänsten.
Många har vänner och familj som kan hjälpa till också.
Sansa er, ta det lugnt.
Det enda man ska tänka på är att skydda sig och andra från smitta.
Och kom ihåg..MAJORITETEN MÄRKER INTE ENS AV DET ,
mer än som en vanlig förkylning.

Här hemma är det i alla fall som vanligt.
Jag är ju hemma mest jämt ändå, så det är ingen större skillnad.
Men jag längtar efter våren så man kan börja sitta ute.
Lite trött på att se väggarna efter vintern igen.


 

I morgon ska vi göra en liten sväng på Jysk och köpa vita rullgardiner
till köket, för det behövs nu när vårsolen ligger lågt och man får den rätt i ögat vid bordet, efter jag tog bort dom persiennerna, som gjort sitt.
I morgon ska det visst vara sol och varmt också.
Då blir det nog att sitta ute, kanske grilla en korv också.

Ha det gott där ute, ta hand om er och kom ihåg att ta det lugnt.
Tids nog så kommer det att bli bättre, bara vi sansar oss.
Bidra inte till panik och hysteri.




2 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Hallå där. Ja de lite hysteriskt, jag fattar inte heller varför folk hamstrar toapapper o annat. De värsta är att de köper upp medicin så de som verkligen behöver blir utan.
Jag jobbar hemma idag, vi som kan de ser de helst gör de också. Man kan undra vad detta ska sluta, hela världen är lamslagen.

Hoppas eländet är över snart.

Kramiz

Bi sa...

Otäckt med corona viruset äre iaf men jag håller med dig folk hamstrar o hamstrar till vilken nytta produkter av mat å toapapper kommer nog aldrig ta slut .. jag hamstrar inte iaf inte nu får se hur det utvecklar sig !

Kram till dig ��‍♀️
bians.bloggo.nu