fredag 10 april 2020

Genom fönstret.


Vi har ju haft problem med solen som lyser in genom hallfönstret
och ofta blänker på hallgolvet så det "slår i ögonen", när man
sitter i soffan och tittar på tv.
Så jag ställde ju vår bokhylla för.
Jag hade dock inte målat baksidan vit på den,
då när jag målade om det fula furuträet,
så det var vad man såg på utsidan.
Tomt var det också och bara fult.
Så idag skruvad jag loss den från väggen
(den är fastskruvad för att inte barnbarnen ska klättra och få den över sig)
och målade vitt, samt att jag pyntade lite för att det ska
se trevligare ut när man står utanför.
Nu funderar jag bara på att få dit nåt som skymmer
ovansidan som inte heller ser så trevlig ut.
En liten kappa som hänger ner eller nåt ?!


Annars får det väl duga sådär.
Det är ju ändå inte som att man står och tittar dit hela tiden.


Inga kommentarer: