måndag 20 april 2020

I växthus och trädgård

I växthuset kommer för varje dag nya som gröna,
som tittar upp ur jorden.


Men så har jag dessa som det inte tittar upp nåt i.
En del ,för att det är sånt som brukar ta tid.


Men så är det nog mycket av dom äldre,
som inte var livskraftiga nog att ta sig.


Lite borde man ju se vid det här laget.
Men jag får väl köpa nytt.


Ser ju väldigt dött uti vissa krukor.




Dom däringa fröerna , som jag beställde, har inte kommit heller.
Så jag tror jag skippar så dom alls i år,
för nu börjar det vara i senaste laget.
Deras "leverans inom 3-4 dagar", var betydligt längre än mina 3-4 dagar.

Och så var den här honungsrosen.
Vuxit som en galning och passerat garagetaket med flera meter.
Den tog jag itu med idag.


Kapade ner hela alltihopet.
En redigt elak jäkel..för den bits på riktigt !😫
Jösses dessa taggar, vad illonda dom är.
Men jag vann !!!! 😇



Nu är det vara resterna som ska tas rätt på,
men det får jag ta en annan dag, för min rygg tog stryk igen.

 

Annars är det hyfsat varmt, runt +12 grader.
Fast dom där "slöjmolnen" dom pratade om på vädret,
det är mer "burkastile".
Ingen sol än direkt.





Inga kommentarer: