måndag 27 april 2020

Lite nytt på väggen....

Nu blir det nog lite glest med bloggar,
för dagarna tillägnar jag mestadels utomhus, även om det är lite kallt.
Ganska skönt för en klimakteriekossa som jag !
Men det hindrar inte mig från att räfsa och fixa i rabatter m.m.
Det är ju en hel del att ta itu med på 1264 kvm.
Odlingslådorna fick en liten "freshup" idag tex och jag har räfsat
bort värsta gruset ur gräsmattan på baksidan , som vetter mot vägen,
så nu kan dom få sopa gatorna när dom vill.
Varje dag kommer man in med en belåten känsla av förnöjsamhet.

Lite hinner man ju med inomhus också.
Idag var vi en tvärsväng på COOP och köpte vita trälådor.
(folk är faktiskt duktiga på att hålla avstånd)
Dom hängde vi fast på den långa trista "döda" väggen mellan v-rum och datarum.
Blev genast en trevligare känsla !



Vi har haft ganska bra väder ändå idag, med sol om än det är kyligt.
Men nu rullar det in mörka tunga moln.
Så imorgon blir det nog tvättdag.
Det är något som alltid halkar efter, fastän man har den där
"egnatvättstugansåmanfårtvättanärmanvill".
Helt uppenbart att det är nåt man inte vill, har jag märkt.

2 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Så fint de blev med lite trälådor. De gäller bara att ha lite fantasi som du :)
Ja ute finns alltid att göra. Ser du är lika galen i kuddar som jag, Janne suckar alltid på kvällen när han ska plocka bort alla kuddar från sängen :)

Kramiz

Bian sa...

Förstår att det inte blir mycket bloggande du har ju mycket att ta hand om "därute" Du har så fina idéer och de där lådorna blev ursnygg på väggen 👌

Kram från bians.bloggo.nu