fredag 17 april 2020

Ny Lampa !

Ja, äntligen tog jag mig för att köpa en ny taklampa till vardagsrummet.
Vi åkte på Coop Bygg och jag norpade denna.
Bara att packa upp och sätta ihop.

 

Fast jag skippade "långbandsprismorna", dom som hänger ner upp ifrån
och utåt på lampan, för jag tyckte den blev lite mer "stilren" så.
Skippade även ljushållarna.
Dom kan man ju fästa på när lusten infinner sig.
Just nu tycker jag den är finast så här i alla fall.

 

Skönt att bli av med den fula stjärnlampan, ÄNTLIGEN !
*tänkt att somligt ska sitta så långt inne ibland?!*



2 kommentarer:

Bi sa...

Men vilken fin lampa en sådan har jag suktat efter .. vill ha ju !
Kram å trevlig fredag från bians.bloggo.nu 💛

Herr Nilssons Fru sa...

Snyggt Hade också pippi på kristallkronor när vi gjorde vardagsrummet här. Köpte både hängande och plafonder på Ullared, markslöjds till bra pris.

Fick en när jag fyllde 30 år så den är nästan antik nu :)
den hänger över köksbordet men ska få flytta ut i uterummet i sommar.

Kramiz