tisdag 14 april 2020

På Solbacken..


..har vi varit och handlat.
jag köpte lite frö av ätbart.
Det jag alltid brukar ha, dill och persilja och nytt för mig,
bladspenat, som jag tycker är så gott att göra sallad med.
Och blanda in äpple gör det så fräscht och gott.
Dom ska jag direktså i jorden så snart vädret tillåter.

Och lånade bilder från nätet på det som jag väntar ska komma med posten.

Trädgårdsnejlikan
'Bengina'



Tvillingsporre
'Pink Queen'


och vit hänglobelia
'White cascade'


Dom ska jag förså, så fort dom kommer.

Jag var ute och vattnade i växthuset och det har börjat titta fram lite grönt
här och där, så dom verkar må bra ändå.




1 kommentar:

MirandaMaräng sa...

Såå härligt när fröpåsarna dimper ned och man kan börja plantera och drömma! Jag får sätta mina på balkongen. . . har inglasad. . . så det blir varmt där och brukar gro fort!
Ha det så bra!
Kram