lördag 11 april 2020

Påskmiddag till fyrfotingar


Jodå.
Vi ska ju grilla idag ihop med sonen och hans familj.
Kotletter som jag skurit upp av en skinkstek och potatisgratäng till,
samt sallad och annat gott.

Jag har lagt köttet i marinad och det blev en liten "hälbit" kvar,
som jag skar upp i mindre bitar och har kokat upp med
pyttelite salt och 1 buljongtärning.
När det kokat klart lyfte jag ur köttet och kokade lite grönsaker.
Knäckebröd i bitar och en pariserkorv som jag också skar upp.
Kryddat med lite persilja.




Louie, som är en lite chihuahua har jag skurit upp
i ännu mindre bitar och Lava blandras mellan ,om jag inte minns fel, 
fransk bulldog och amstaff (?!!?) får lite större bitar.
Sen har jag öst lite buljongsky över det hela så allt får samma goda smak.

Klart fyrbenta barnbarn ska ha go´middag med. 😍🐣🐤🐾

2 kommentarer:

Paula sa...

ååh så glada de ska ha varit =) ♥

Disa E sa...

Det var dom 😀