fredag 10 april 2020

Skärtorsdagen...


...som var igår, ägnades hela förmiddagen till att vara ute
i det fina vädret, med sol och många plusgrader.
Jag höll till i växthuset första timmarna och sådde klart
av sockerärtor och lite perenna växter som rosa akleja
och backnejlika .🌱


Och mitt i alltihopa fick vi in ett golv, jag och gubben.
Jo, det blev så att jag ville ha det trots allt.
Han kapade brädor medan jag sådde och sen skruvade jag fast.
Nu behöver jag inte stå högt på tå och sträcka mig
för att få upp takluckorna.

 

Och just som jag var klar med det, så ramlade det in
små påsk-kärringar här ! 😍 🌺🐣🐤🐥🌺

 

Sinicca hade vita fjädrar som hon placerade ut som "ledtråd"
till Luna , för att hitta påskäggen, som hon gömde
i "stamroten" på min syrén, den är som en "korg" nämligen.
Robin höll kvar Luna vid bilen en stund, så Nicci skulle få göra klart.
(Vega som var trött sov när dom kom.)
Så spännande , tyckte Luna att det var och blev så glad
när hon hittade "GOOOODISH"

 

Så fina påskhäxor som gjorde dagen så trevlig !
💖😘💖


Tanken var att vi skulle grilla korv/kött senare,
efter att "påskfamiljen" varit hemma och rastat hundarna och sovit middag
för dom minsta i familjen.
Men vädret hann växla om och bli mulet, kallt och hagelblandad snö
och jag fick migrän, så vi slöt ut grillningen.
Så min resterande dag blev att ligga i soffan
och gubben stekte parisare till middag åt oss.
Men..det var en trevlig dag , så länge den varade
och det hann den ju göra i några timmar, så jag är nöjd ändå.😊

Inga kommentarer: