onsdag 8 april 2020

Termometer och thaiwok

Jamen nu så...
Nu har vi ihop en del av det som skulle sås, jag och svärdottern.
Det är lite granna kvar, men det tar jag imorgon,
för min rygg tog slut och "Nicci" var tvungen 
att hämta hem Luna från dagis.



Men vi fick ju en hel del och fort gick det när man är 2.


Vi var iväg en sväng jag och gubben och köpte ny inne/ute termometer,
(lite annat smått och gott blev det också, som go'saker till kaffet m.m.)
för jag hittar inte igen den andra delen.
Någonstans där ute ligger den och visar att det är +13 grader ute.
Den nya visar +21 i växthuset, så den gamla ligger då inte där inne.
Nej, ute någonstans på gården, nära nog
för att nå med trådlösa systemet, men tillräckligt
"långt bort" för att jag ska hitta den.

Nu står thaiwok och puttrar i pannan och snart ska det kokas
ris eller nudlar eller makaroner till...
lutar åt det senare....vi får se vad jag överraskar med ?!



3 kommentarer:

MirandaMaräng sa...

Härligt att ha ett växthus att påta i dessa tider då man mest ska hålla sig inomhus och hålla avstånd till andra! Men när man ser bilder från innerstadens uteserveringarna undrar man hur dessa människor tänker. . . om de tänker överhuvudtaget!!! Skrämmande. . .!!! :-(
Önskar dig en fin PÅSK!
Kram

Bi sa...

Mycket att göra för dig nu men det blir resultat så härligt med växter och växthus ! Trevlig påsk till dig å din familj. Kram från bians.bloggo.nu
🐥 🐣 🐤 💛 ☀️

Disa E sa...

Glad Påsk till er med !
Jo, jag är glad över vår stora gård där man kan vara, istället för att sitta instängd i en lägenhet. Bara snön tinar bort helt så.
Ha det gott och ta hand om er !💖