tisdag 14 april 2020

Vinter igen...






Ja, det blev ju ett rejält bakslag i vädret igen.
Igår snöade det hela dagen och så även nu på morron,
så några cm har det blivit igen.

Igår blåste det närapå storm.
Jag och gubben åkte ut till Solbacken,
för han behövde få hem mer mediciner och där var Apoteket öppet trots röd dag.
Där ute blåste det ännu mer än här hemma.
Höll på att tappa greppet om bildörren pga blåsten,
när jag skulle kliva ur.

I växthuset har värmefläkten stått på non stop i 2 dygn nu.
Har inte brytt mig om att vattna där ute alls,
för risken blir större att fröna fryser om det blir blött.
Det har dock hållit runt +7-+10 grader om nätterna.
Idag måste jag i alla fall gå och skvätta på lite,
så det får gro.
Beställde lite nytt från Impecta,
som bör komma vilken dag som helst.
Vit hänglobelia "Cascade White" 2 påsar,
trädgårdsnejlika "Bengina"
och tvinllingsporre "Pink queen".
Dom 2 senare har jag aldrig haft förr.

Annars så flyter dagarna på i sin stilla lunk.
Vi har "gjort slut" med sonen och hans familj nu också,
eftersom dom träffat flera personer, som vi inte vet om dom
bär smitta eller inte och för att vara på säkra sidan så får vi hålla oss ifrån varann.
Åtminstone till man kan vara ute igen och på avstånd.

Nu får det bli sol och värme här hos oss.
Har fått nog av snö och vinter.
























Inga kommentarer: