fredag 28 augusti 2020

Det svänger



Det svänger hejvilt i vädret här, som det sig bör när vi börjar ha höst.
Det är sol, mulet, blåst och regn om vartannat.
Graderna ligger närmare +10 mest hela tiden och kallare under natten,
neråt +5 och under ibland och träden skiftar mer och mer i gult
och löven börjar falla.
Det ÄR höst.

Jag har grejat lite här hemma och målat om våra databänkar vita igen.
Det går inte att ha svart när alla grejer är svarta, så man inte ser dom,
samt att dammet syns så mycket hela tiden, så jag får spunk.
Möblerade om i sovrummet också för nån dag sen , men får nog
möblera tillbaka, för jag ser knappt texten på tv:n från där sängen står nu ?!
Det går undan med synens "frånvaro".
Men än så länge klarar jag mig med läsglasögon till vardags.

I afton ska vi grilla med Robin och Sinicca...
sista för sommaren.
Potatisgratäng och annat gott blir det till.
Innan dess ska jag försöka hinna putsa fönstren i datarummet.
Det gjorde jag aldrig i våras och övriga tar jag nog under helgen.
I sinom tid i alla fall.
Gräset behöver klippas, men nu räcker det med åkar´n,
så det får gubben fixa.

Och mina fönsterskydd har kommit..mycket fina.
Foton kommer snart.

Ha en fin helg !


 

Inga kommentarer: