måndag 31 augusti 2020

En ny park i byn

Att Skellefteå växer mycket nu jämfört med andra svenska städer,
är ju ingen nyhet...
Men att vårt lilla Ske-hamn också satsas på är ju jätteroligt !
Nå..nu ska vi inte gå till ytterligheter förstås, men vi får en ny park framför vårt ICA.
En nygammal snarare.
Den har ju funnits länge men får ett upplyft.
Det har grejats och fixats och grävts och planterats hela sommaren.
Påbörjades förra året om jag inte minns galet.
Och det kommer att bli såååå fint när allt är klart med växtlighet m.m.

Den gamla svandammen har gjorts om lite och fått en
"förstoring" med...


...rinnande fors och vattenfall .



Här mynnar den sen ut i dammen.



undrar om det blir fåglar nåt mer här ?*


Blomrabatter i långa rader har det satts och det är så fint IRL.


En liten lekpark för barnen..lär bli mer där i sinom tid.



Små öar för träd..


Boulebana med poängtavla




Om det blir asfalt eller grus på stigarna vet vi inte.


Men det blir fint...en bit lite längre bort finns också "utegym" som är så inne nu för tiden, gjort av rejäla trästammar.
Ville fota , men där var folk och gymmade och då hade jag ändå inte kunnat lägga ut dom bilderna, så jag struntade i det.

Kul att det händer saker här igen !!

 

3 kommentarer:

MirandaMaräng sa...

Så fint! Kul att det satsas även på mindre orter!
Ha en härlig höstvecka. . . redan september i morgon!
Kram

Brittan sa...

Men va bra och kul ser bra ut med det där nya! Här där jag bor rustas parker och vi som bor här har fått önska vad som skulle behövas ändra själv skrev jag till kommun vad jag tyckte att det skulle bli ! Vi bor nära en park ja den ligger bara ett kast från gatan där vi bor så jag uttryckte mina önskningar .. får se vad det blir iaf till nästa år,
Kram å fin vecka till dig 💛
bians.bloggo.nu

Herr Nilssons Fru sa...

Kul när de fixar till och gör de trivsamt både för seende och nyttjande. Ser ut att bli väldigt fint. Vår postnummer by som jag brukar säga har gjort två nya parker, en på var håll när man kommer till byn. De är folket i byn via byaföreningen som gjort allt. De är väldigt kreativa.

Kramiz