tisdag 22 september 2020

Bland blåst och gardiner

En solig och fin Tisdag har vi idag, fast det blåser väldigt hårda vindar,
dock mindre än igår.


Jag plockar och grejar här hemma och ändrar smått här och där.

 

 


Satt en av mina lampljusslingor på "lådväggen",
syns ju inte så bra i dagsljus men..


Och igår fick jag upp gardiner i v-rummet.
Blev längder denna gången, för dom vita rollupgardinerna hade krympt i tvätten.


Tänkte hänga dom bakom längderna då, men så hittade jag inte rätt stänger till.
Så endast längderna fick det bli , därför.
Nu måste jag bara hitta nåt fint att hänga i mitten för det ser så tomt ut.

Och migrän..varenda dag nästen, med väderskiften hela tiden,
brukar börja komma vid denna tid och det är precis vad jag känner just nu,
så jag går och tar tablett och kurerar mig i soffan en stund
 och hoppas att det släpper.


 

4 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Så fin o mysigt du har de där hemma Disa. Tror jag får köra upp och ta en fika någon dag. De e ju bara si så där 80 mil eller nått emellan oss. De går fort :)
jag är ju smått tokig i ansikten och jag fann ett där i en av dina lådhyllor - kan du sända ner det till mig :) superfint ju.
Här är ingen blåst, vi har sommarvärme o jag njuter varje dag..........
Kramiz

Brittan sa...

Du gör och har så mysigt i ditt hem och kul med förändringar !
Kram å fin helg som kommer 🍁🍂🍁

Brittan sa...

Brittan det är jag
bians.bloggo.nu

Herr Nilssons Fru sa...

Hej igen
Nu finns bild på möblerna, glömde den förut :)