onsdag 16 september 2020

Drippen dropp...

Ja, det "dripper" och droppar på våran gård och det är rejält blött överallt.
Skön höstblöta för växtligheten, men jag gruvar mig för blåsten och hoppas
att den inte blir alltför hård, sådär att saker blåser sönder.




I övrigt är det precis ett sånt där "mysruggarväder", som jag älskar !
Skrota runt i "tycksyndommigkläder" (= sköna, mjuka, ev. fula omatchande plagg
hela dagen och titta på tv under filten i soffan och varm O´boy.
Blir inte så mycket annat ändå för mig då jag har ont i huvudet ...
ni vet...väderomslag as always.
Det bästa är ju att , det redan vid 20-snåret börjar vara kolsvart ute.
Så mysigt med smålampor på igen.
`I can't get enough´

Nåväl..nu ska jag inte snö in på mig det.
Ett varv med dammsugaren ska jag dock kosta på hushållet
och kanske fundera ut en middag...men sen blir det latmajan.
H.E.E.E.L.A Dagen !

   Mys och må   




 

Inga kommentarer: