lördag 19 september 2020

Ny matta och pension

Idag var jag & gubben en sväng på Solbacken.
Jag behövde få byta ut en kolsyrepatron och det gör vi på Rusta.
Så det följde med en ny matta hem, att ha under rumsbordet.
199:- är ett mycket bra pris för nåt som inte lär överleva alltför länge
här hemma hos oss.
Ni vet, både små tvåbenta och fyrbenta barnbarn har en benägenhet
att få mattor att se....inte så bra ut, efter ett tag.


Men den är fin tycker jag och passar utmärkt där, tills vidare.
Mer hemtrevligt med mattor och skönare på golvet när det blir kallt ute.
Vi har väldigt kalla golv på vintern.

Och gubben har ansökt om pension nu.
Så i Nov-Dec slutar han jobba.
Han orkar helt enkelt inte längre, för hans axlar är så slut att han knappt
orkar ratta bilen ens.
Det är dags att ta det lugnt nu, för honom.
Inkomsten kommer ju sina, men vi reder oss.
Huvudsaken är ju att han får ta det lugnt.
Han har ju fått "träna" på att gå hemma under sjukskrivningen
som varat i flera månader, så det ska nog också gå bra.
Arbetsnarkomanen har blivit "ren" om man säger så. 😃
Nu jobbar han tills det är dags för att
klippa/bränna vener till hjärtat för att få bukt på flimret
eftersom inte elektrokonverteringarna funkade.
Hoppas nästa ingrepp gör det.

I skrivande stund har jag egen "kuppe", för gubben är
hos Micke-snickar'n, och ser hockey och kommer hem senare i afton.
Jag ska gå och se tv och ta det lugnt resten av dagen.

 

Inga kommentarer: