söndag 13 september 2020

Ränn och rant

Ja, det har varit en flängande fram och tillbaka idag.
Först var vi på Solbacken och inhandlade lite saker.... snus
Åkte hem och fortsatte leta gubbens gamla öronsnäcka
som han brukar ha på jobbet, utan att hitta igen den.
Så det bar av på Elgiganten i stan för att inhandla en ny.
Och kör man E4:an som vi gjorde idag också..så har man vackra vyer att titta på.
Jag som bara åker med hinner se en massa och njuter varje gång.
Och höstens färger gör det inte sämre...även om det syns dåligt på fotona.




Och så var vi framme i schtaaaan, som "vi" säger..inte jag iofs men...


Det följde visst med en perkulator hem...hoppsan då.😊
Jag har ju länge velat ha en igen då jag tycker att dessa bryggare är för besvärliga.
Stänker på kaklet bakom och många projekt som ska göras och...never mind
Helt oombedd gick gubben fram till kaffehyllorna och ville ha en !??!
Jag stod ju och fluktade in dom när jag och Jenny var där tidigare i veckan
och tänkte att -jag ska köpa en nästa gång.
Gubben måste ha läst mina tankar ! 😃

När vi skulle åka hemåt tog vi vägen förbi inne i stan och där är sonen och jobbar 
extra idag och tur som var så var han nere på backen och inte uppe i någon ställning
så vi fick träffa honom.
Dom river ner den nämligen.


Nu har jag precis kokat kaffe i den nya så det blir en "premiärdricka".
Mot kaffet !!☕

 

1 kommentar:

Herr Nilssons Fru sa...

Perkulator - har vi inte vi kör med termos bryggare.
Ja man börja skymta höstens färger nu, ni har förmodligen kommit lite längre in mot den än vi. Vi hade sommar igår o de skulle de bli idag också. Skön, kan gärna hålla på hela vintern :) idag när vi gick skogsrundan var de bäcksvart, så trist. Avskyr mörker.
Kul ni fick träffa grabben, ser ut att vara en hel del ställningsrör där, vilket plock när de sätter ihop dem.

Go tisdag
Kramiz