torsdag 17 september 2020

Sötaste ungarna


Ja, nu har det varit några dagar som jag inte fått träffa barnbarnen.
Dom har nämligen varit förkylda, men är på bättringsväg, så idag kom dom förbi.
Har saknat dom MYCKET !

Det är lite konstigt att dom alltid blir så smutsiga när dom är här hos "mammo" ?!
Somliga äter med hela ansiktet tex, när det vankas "cookie".

 




Luna är ju lite renare av sig nu för tiden.

 




Jenny var också på kaffe, liksom barnens mamma Sinicca.
Har inte träffat dom heller på några dagar.
***
Köttfärs har jag tagit fram från frysen som tinar, för det blir
köttfärs/potatisgratäng till middag idag.
En av mina favoriträtter.

Nu har vi sol även om det fortfarande blåser rejält av och till, 
men det värsta har lagt sig, liksom regnet vilket det kom ordentligt av igår/inatt.
Och ingenting har blåst sönder hos oss !

Den dagliga städningen är gjord , så nu ska jag vila lite
för det är fortfarande känningar av förkylning på gång.
Hostar och nyser om vartannat och känner mig dassig.
Mot Soffan !

 

4 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Härligt att få träffa barnbarnen igen. De blir lite trist när man inte får se dom på ett tag :) Men jag tror de vore bra om du lärde dig måla läppstift ordentligt..eller vänta nu är de blå bär eller choklad kanske...förlåt :) Sött o fina kort. Här nere har det varit sommarvarmt och gott nu en tid, inget regn men blåste gjorde de i natt, men hade stillat sig när jag steg upp på morgonen. Potatisgratäng gillar jag så där, ingen favorit. Till köttfärs sås är jag så tråkig så jag har spagetti :)

Kramiz

MirandaMaräng sa...

Ja där kan man verkligen säga att äta med hela ansiktet. . . men otroligt gulliga bilder!

Ha en fin helg!
Kram

Brittan sa...

Jamen är man hos mormor då får det bli som det blir så mysigt med barnbarn ! Jag saknar också att få kramas med dom jag älskar.
Kram å trevlig helg 💛
bians.bloggo.nu

Paula sa...

gud vad Vega är lik Jenny när hon var liten =)