fredag 25 september 2020

Vakta barnbarn

Så gick jag väl iväg för att sitta barnvakt en stund 
och höstens vackra färger gjorde mig sällskap.

 


Eftermiddagssolen lös från en klarblå himmel och det var
skönt ute, trots blåsten.

 

Och jag knatade på ....


..för att mötas av lilla Luna och Vega satt vid bordet och åt lite mellanmål.


När mamma gick på jobbet, så lekte vi lite...
*hrm hrm*..lite jaaa...2 små tjejer som leker kan liknas vid en orkan som dragit förbi.

 

Och snart började flickorna segna ihop, så vi landade i soffan
för att ta det lite lugnare och tittade på tv istället.

 

Det dröjde inte länge förrän pappan i huset sen kom hem
och vi beställde hem pizza och åt tillsammans.
Lagom till kvällsnyheterna kl:18,00 kom jag och gubben hem.
Vi kokade oss lite kaffe och bänkade oss i soffan för att se just nyheterna.

Nu är klockan lite över 21:15 och jag sitter i nattlinnet och ska se
lite mer tv här nere, innan jag gör kväll och går upp i sängen
och fortsätter titta tills ögonen ramlar ihop.
I morgon på förmiddagen ska vi åka på Solbacken och handla.
Vi orkade inte idag, så vad kan väl vara bättre att fördriva tiden med
en Lördag, än att åka på Solbacken och handla ?!
Säkert massor, men det är vad vi ska roa oss med i alla fall.
Shoppingspree.



 

Inga kommentarer: