söndag 29 november 2020

1:a Advent






Så har vi första Advent i denna Söndagen.
Första ljuset ska tändas,
men jag har inte hunnit så långt.
Jag vaknade tidigt, men som jag alltid brukar,
så tar jag mitt snabbkaffe och sätter mig vid datorn
och surfar runt, tills kroppsdelarna och skallen vaknat till ordentligt och så även denna morgon.
Så därför sitter jag ännu här och "rivstartar" dagen med
en bild jag gjorde förra året,
dagen till ära.

Igårkväll, ganska sent, öppnades vår ytterdörr,
vilket är väldigt ovanligt i dessa coronatider då besök är ytterst ovanligt och in kom Jenny med Julia ?!?!
Lilla älskade hjärtat var tvungen att få komma
och berätta att även Miltons test visade negativt.
Så nu är det fritt fram att träffa dom igen.
Och jag kan få gå dit och se dom nya små kissungarna.
Så underbart !


Nu ska jag gå och tända första ljuset i adventsstaken i köket.
Koka lite riktigt kaffe och låta denna dagen börja.

Ha en fin Söndag i Advent !







Inga kommentarer: