söndag 29 november 2020

Att vika eller vika sig..






Jag gick ju till köket och tände första ljuset.
Kokade en panna kaffe och sen satt jag mig ner vid köksbordet
och började vika "snöflingor".
Ni kan se några i fönstren på fotot här:



..och första ljuset förstås.

Det gick inte så bra för oss igår, för hur vi än vek och grejade så blev det bara fel.
Och frustrationen övergick i asgarv, för den ena stjärnan blev sämre än den andra.
Så vi gav upp efter att slösat bra mycket papper.
Vi var nog för trötta för att huvudet skulle funka i ordning.
En "fettostjärna" fick jag i alla fall ihop.
Sen huruvida den blev fin eller...tvistar di lärde om.😀
"Fet" är den i alla fall.



Jaja.. tillbaka till flingorna...
..på morgonen satt jag och tränade på vikningen och fick ihop några stycken.
Och jag ska visa Sinicca idag hur man viker pappret.
Hon ville ju så gärna få lite "flingor" att hänga i sitt granris runt v-rums-öppningen.
Vikningen är nu lite färskare i minnet så det är bäst att smida medan hjärnet är varmt.😉



 

2 kommentarer:

Paula Aunesdotter sa...

jäklar så fina de i fönstret var!

Disa E sa...

Tack :)
Ja, det blir lite "gammeldagsmysigt", med sånt, tycker jag.