lördag 28 november 2020

Dan före 1:a Advent






Lördag före 1:a Advent.

Den tillbringar jag dels i tvättstugan,
med att tvätta upp alla stolsdynorna.
Städat har jag också gjort och vi har varit ute en sväng och tittade in hos
Robin, Sinicca och småtjejerna.
Vi pratade om middag och jag svarade på Robins fråga om
-Vad ska ni äta idag ?---Tacos , var svaret.
Och han var inte sen med att bjuda in sig och familjen på middag.

När vi kom hem skulle jag ta fram köttfärsen.
Men nåt sånt fanns inte i våran frys.
Så det blir så att dom får bjuda oss på middag, hemma hos oss. 😀
Lite "knytkalas", för dom håller med färsen och vi med resten.

Annat jag gjorde när vi kom hem var att:
få in lampor i stjärnorna som hänger i v-rummet.
Skulle ju inte ha det först, men ångrade mig,
för det är så mycket finare när dom lyser.
Och det gör dom.
Det fanns inga av/på knappar på sladden så vi har kopplat in dom
på såna där "multikontakter" som slås av och på med fjärrkontroll,
så båda släcks och tänds samtidigt.
Då slipper man böka med att dra ur sladdarna.

Ikväll blir det pysselstuga här, för Sinicca och flickorna ska vara med mig
och vi ska göra stjärnor, fuskpepparkakor m.m.
Sinicca ville ha hemmagjort i sin slinga som hänger vid deras öppning till vardagsrummet.
Och jag har ju en hel del jag med vill göra.
Sen ska det streamas julfilm.
The Christmas Chronicles
Med Goldie Hawn och Kurt Russell.
Jag älskar ju såna där äventyrsfilmer.💖
Robin och Sinicca tipsade om det och jag vet att jag ville se när 1:an kom.
Nu finns det ju en 2:a också !
Hur mysigt blir inte det ?!?!

Japp..det är vår Lördag , så långt.


















Inga kommentarer: