fredag 27 november 2020

Helg igen








Fredag och FULLFARTMOTHELGEN,
som syrran Paula skulle skriva.
Jag också, nån gång då och då.

Vi har kallt ute idag runt -10 grader.
Väääääldigt lite snö för årstiden och jag hoppas det ska komma
nu så man får den där känslan för jul och ljusare överlag.

Tänk att vi redan har 1:a Advent nu på Söndag.
Det bli nog risgrynsgröt då, för det brukar jag göra till 1:a Advent.
Och så börjar det vara dags att göra mitt "dajmknäck" som jag gjorde förra året.
Den gick hem hos Jennys familj.
Själv åt jag som en galning och fick sätta pli på mig själv
och inte koka mer, då jag inte hade självdisciplinen att låta bli när det fanns. 😏
Så god var den .
Köpte ju hem mintolja från apoteket som jag hade i och tro mig,
den räcker läääänge för det ska bara i en droppe.
Den är väldigt stark.

Mera pyssel ska det bli ...älskar att pyssla runt jultider,
vare sig det blir nåt av det eller inte.
Bara det där att sitta och greja är så mysigt.
Och nu med ny limpistol så går det lättare att få ihop saker.
Har funderingar på en sån där "jultavla" ...en bräda som kan pyntas och skrivas på.

Exempel:
I
V




Sen var det längesedan som jag gjorde på glas.
Jag har ju min gravyrpenna och mycket gamla glas/burkar.
Då kan man ju skriva lite "juliga texter" och gravera snögubbar/stjärnor m.m.

Jo, Fredag och hela helgen att myspyssla på.
De' e' LIVET !


Ha det gott !



























Inga kommentarer: